Zarządzenie nr 2/2011

Dyrektora Miejsko – Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku

z dnia 15 grudnia 2011r.

 

 

w sprawie:

inwentaryzacji rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych.

 

 

Na podstawie  art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. nr 152,  poz. 1223 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

 

zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1

1.     Inwentaryzacja przeprowadzona będzie według stanu na 31 grudnia 2011r.

2.     Zespoły spisowe przystąpią do pracy dnia 31 grudnia 2011r.

3.     Rozliczenie inwentur winno nastąpić w terminie do 10 stycznia 2012r.

4.     Zgodne oraz prawidłowe rozliczenie inwentur należy dokonać w księgowości Miejsko – Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku.

 

 

§ 2

Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze spisu z natury powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:

Kazimiera Ambroziak – przewodnicząca

Bogdan Broka – członek

Jolanta Margan-Piotrowska – członek 

 

 

§ 3

Komisję likwidacyjną powołuje się w składzie:

Jan Urbaniak – przewodniczący

Krzysztof Suchecki – członek

Anna Rerus - członek

 

 

§ 4

Powołuję zespoły spisowe do przeprowadzenia inwentaryzacji za rok 2011 zgodnie z załącznikiem Nr 1 do zarządzenia.

 

 

§ 5

1.     Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia członków zespołów spisowych a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości o zasadach i sposobie prawidłowego przebiegu czynności inwentaryzacyjnych.

2.     Zobowiązuję osoby odpowiedzialne materialnie do odpowiedniego uporządkowania mienia i przygotowania do spisu.

3.     Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do niezwłocznego złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji.

4.     Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów z natury winny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.

5.     Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone, rozliczone oraz zatwierdzone przez kierowników jednostek) należy ująć w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

 

 

§ 6

Osoby powołane na członków komisji inwentaryzacyjnych ponoszą odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.

 

 

§ 7

Arkusze spisowe wydawane będą przewodniczącym zespołów spisowych w kasie Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty. Wszystkie arkusze po przeprowadzonej inwentaryzacji należy rozliczyć w księgowości.

 

 

§ 8

Do przeprowadzenia pozostałych prac inwentaryzacyjnych (inwentaryzacja w drodze weryfikacji oraz uzgodnienia sald, wycena, ustalenie i ewidencja różnic inwentaryzacyjnych po uprzednim ich rozliczeniu przez komisję inwentaryzacyjną i zatwierdzeniu przez kierownika jednostki) zobowiązuję głównego księgowego.

 

 

§ 9

W czasie przeprowadzania inwentaryzacji członkowie komisji sprawują opiekę nad określonym mieniem i są zobowiązani na wniosek przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej stawić się na czas przeprowadzenia spisu tego majątku i być obecnym przy spisie.

 

 

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Celem inwentaryzacji jest ustalenie stanu aktywów i pasywów na określony termin, porównanie tego stanu z ich stanem księgowym i stwierdzenie występujących między tymi stanami różnic.

Obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji wynika z art.26 i 27 ustawy o rachunkowości, regulujących jednocześnie zasady i terminy jej przeprowadzenia.

 

W 2011 roku spis z natury obejmuje:

       środki pieniężne w kasie,

       druki ścisłego zarachowania,

       materiały i wyposażenie w magazynie (np. opał, artykuły żywnościowe, materiały remontowe, środki czystości, itd.)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

 

 

1.      Szkoła Podstawowa nr 1 w Drezdenku

1)     Ejma Beata – przewodnicząca

2)     Ambroziak Aneta – członek

3)     Czoszyk Zenon – członek

 

2.      Zespół Szkół im. H. Sienkiewicza w Drezdenku

4)     Mazur Wioletta – przewodnicząca

5)     Jóźwiak Emilia – członek

6)     Teresiak Sylwia – członek

 

3.      Gimnazjum nr 1 w Drezdenku

1)     Rudkiewicz Jadwiga – przewodnicząca

2)     Domaradzka Alina – członek

3)     Wyszyński Robert – członek

 

4.      Szkoła Podstawowa w Goszczanowie

1)     Koza Iwona – przewodnicząca

2)     Babik Anna – członek

3)     Witkowska Grażyna – członek

 

5.      Szkoła Podstawowa w Niegosławiu

1)     Węgrzyn Katarzyna – przewodnicząca

2)     Maciejewska-Luty Renata – członek

3)     Kozłowska Renata – członek

 

6.      Szkoła Podstawowa w Trzebiczu

1)     Kwiatkowska Teresa – przewodnicząca

2)     Owczarzak Anna – członek

3)     Jędrzejczak Barbara – członek

 

7.      Szkoła Podstawowa w Drawinach

1)     Bronisz Elzbieta – przewodnicząca

2)     Stocka Bożena – członek

 

8.      Szkoła Podstawowa w Gościmiu

1)     Kalina Joanna – przewodniczący

2)     Kubis Ewa – członek

 

9.      Szkoła Podstawowa w Grotowie

1)     Pietrzak Aneta – przewodniczący

2)     Brenk Ewa – członek

 

10.   Szkoła Podstawowa w Rąpinie

1)     Chełmińska Małgorzata – przewodnicząca

2)     Kuszpit Wanda – członek

 

11.   Szkoła Podstawowa w St. Bielicach

1)     Strychalska Róża – przewodniczący

2)     Pęcherzewska Danuta – członek

12.   Publiczne Przedszkole w Drezdenku

1)     Stachowiak Katarzyna – przewodnicząca

2)     Borowiak Bogumiła – członek

3)     Różańska Mariola – członek

 

13.   MGZO Drezdenko

1)     Rudkiewicz Maria - przewodnicząca

2)     Wika Władysław – członek

3)     Okińczyc Monika  – członek

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zarządzenie nr 5 /2010

Dyrektora Miejsko – Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku

z dnia 10 grudnia 2010r.

 

 

w sprawie:

inwentaryzacji rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych.

 

 

Na podstawie  art. 26 i 27 ustawy z dnia 29 września 1994 roku o rachunkowości (Dz. U. z 2009r. nr 152,  poz. 1223 ze zm.) oraz Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 5 lipca 2010r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

 

zarządzam, co następuje:

 

 

§ 1

5.     Inwentaryzacja przeprowadzona będzie według stanu na 31 grudnia 2010r.

6.     Zespoły spisowe przystąpią do pracy dnia 31 grudnia 2010r.

7.     Rozliczenie inwentur winno nastąpić w terminie do 10 stycznia 2010r.

8.     Zgodne oraz prawidłowe rozliczenie inwentur należy dokonać w księgowości Miejsko – Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku.

 

 

§ 2

Do przeprowadzenia inwentaryzacji w drodze spisu z natury powołuję komisję inwentaryzacyjną w składzie:

Kazimiera Ambroziak – przewodnicząca

Bogdan Broka – członek

Jolanta Margan-Piotrowska – członek 

 

 

§ 3

Komisję likwidacyjną powołuje się w składzie:

Jan Urbaniak – przewodniczący

Krzysztof Suchecki – członek

Anna Rerus - członek

 

 

§ 4

Powołuję zespoły spisowe do przeprowadzenia inwentaryzacji za rok 2010 zgodnie z załącznikiem Nr 1 do zarządzenia.

 

 

§ 5

6.     Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej i głównego księgowego do przeprowadzenia szkolenia członków zespołów spisowych a także osób odpowiedzialnych materialnie oraz pracowników księgowości o zasadach i sposobie prawidłowego przebiegu czynności inwentaryzacyjnych.

7.     Zobowiązuję osoby odpowiedzialne materialnie do odpowiedniego uporządkowania mienia i przygotowania do spisu.

8.     Zobowiązuję przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej do niezwłocznego złożenia sprawozdania końcowego z przebiegu inwentaryzacji.

9.     Dokumenty rozpatrzenia różnic inwentaryzacyjnych spisów z natury winny być dostarczone do głównego księgowego w terminach ustalonych w harmonogramie.

10.  Wyniki inwentaryzacji (rozpatrzone, rozliczone oraz zatwierdzone przez kierowników jednostek) należy ująć w księgach rachunkowych okresu sprawozdawczego.

 

 

§ 6

Osoby powołane na członków komisji inwentaryzacyjnych ponoszą odpowiedzialność za właściwe oraz zgodne z obowiązującymi przepisami przeprowadzenie inwentaryzacji.

 

 

§ 7

Arkusze spisowe wydawane będą przewodniczącym zespołów spisowych w kasie Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty. Wszystkie arkusze po przeprowadzonej inwentaryzacji należy rozliczyć w księgowości.

 

 

§ 8

Do przeprowadzenia pozostałych prac inwentaryzacyjnych (inwentaryzacja w drodze weryfikacji oraz uzgodnienia sald, wycena, ustalenie i ewidencja różnic inwentaryzacyjnych po uprzednim ich rozliczeniu przez komisję inwentaryzacyjną i zatwierdzeniu przez kierownika jednostki) zobowiązuję głównego księgowego.

 

 

§ 9

W czasie przeprowadzania inwentaryzacji członkowie komisji sprawują opiekę nad określonym mieniem i są zobowiązani na wniosek przewodniczącego komisji inwentaryzacyjnej stawić się na czas przeprowadzenia spisu tego majątku i być obecnym przy spisie.

 

 

§ 10

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

 

 

UZASADNIENIE

 

Celem inwentaryzacji jest ustalenie stanu aktywów i pasywów na określony termin, porównanie tego stanu z ich stanem księgowym i stwierdzenie występujących między tymi stanami różnic.

Obowiązek przeprowadzenia inwentaryzacji wynika z art.26 i 27 ustawy o rachunkowości, regulujących jednocześnie zasady i terminy jej przeprowadzenia.

 

W 2010 roku spis z natury obejmuje:

       środki pieniężne w kasie,

       paliwo w autobusach,

       druki ścisłego zarachowania,

       materiały i wyposażenie w magazynie (np. opał, artykuły żywnościowe, materiały remontowe, środki czystości, itd.)

       zbiory biblioteczne (ilość woluminów i wartość).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik nr 1

 

 

 

14.   Szkoła Podstawowa nr 1 w Drezdenku

7)     Wojtysiak Aneta – przewodnicząca

8)     Schiesler Halina – członek

9)     Czoszyk Zenon – członek

 

15.   Zespół Szkół im. H. Sienkiewicza w Drezdenku

10)  Mazur Wioletta – przewodnicząca

11)  Jóźwiak Emilia – członek

12)  Teresiak Sylwia – członek

 

16.   Gimnazjum nr 1 w Drezdenku

4)     Rudkiewicz Jadwiga – przewodnicząca

5)     Pilipczuk Alina – członek

6)     Wyszyński Robert – członek

 

17.   Szkoła Podstawowa w Goszczanowie

4)     Koza Iwona – przewodnicząca

5)     Kalina Katarzyna – członek

6)     Witkowska Grażyna – członek

 

18.   Szkoła Podstawowa w Niegosławiu

4)     Węgrzyn Katarzyna – przewodnicząca

5)     Maciejewska-Luty Renata – członek

6)     Kozłowska Renata – członek

 

19.   Szkoła Podstawowa w Trzebiczu

4)     Kwiatkowska Teresa – przewodnicząca

5)     Owczarzak Anna – członek

6)     Jędrzejczak Barbara – członek

 

20.   Szkoła Podstawowa w Drawinach

3)     Urbaniak Ewa – przewodnicząca

4)     Stocka Bożena – członek

 

21.   Szkoła Podstawowa w Gościmiu

3)     Kalina Joanna – przewodniczący

4)     Kubis Ewa – członek

 

22.   Szkoła Podstawowa w Grotowie

3)     Pietrzak Aneta – przewodniczący

4)     Brenk Ewa – członek

 

23.   Szkoła Podstawowa w Rąpinie

3)     Chełmińska Małgorzata – przewodnicząca

4)     Kuszpit Wanda – członek

 

24.   Szkoła Podstawowa w St. Bielicach

3)     Strychalska Róża – przewodniczący

4)     Pęcherzewska Danuta – członek

25.   Publiczne Przedszkole w Drezdenku

4)     Stachowiak Katarzyna – przewodnicząca

5)     Borowiak Bogumiła – członek

6)     Różańska Mariola – członek

 

26.   MGZO Drezdenko

4)     Rudkiewicz Maria - przewodnicząca

5)     Wika Władysław – członek

6)     Okińczyc Monika  – członek