Z A R Z Ą D Z E N I E  nr 4/2006

 

 

     Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku z dnia 30 sierpnia 2006r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej z natury środków trwałych, sprzętu, księgozbioru,  materiałów, druków ścisłego zarachowania w Szkole Podstawowej w Trzebiczu.

          

Na podstawie Ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U.nr 76 poz. 694 z 2002r.z późniejszymi zmianami; ostatnia zmiana Dz. U. z 2005r. Nr 10, poz. 66), Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z dnia 09 sierpnia 2006r.)

 

 

                      z  a  r  z  ą  d  z  a  m

 

 

$  1

 

przeprowadzenie inwentaryzacji wg stanu na dzień 31 sierpnia 2006r. Zespoły spisowe przystąpią do pracy dnia 31 sierpnia 2006r. Rozliczenie inwentury winno nastąpić w terminie do 20 września 2006r. Rozliczenie inwentury należy dokonać w księgowości Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku.

 

 

$  2

 

Komisję inwentaryzacyjną powołuje się w składzie:

Pęcherzewski Tadeusz – przewodniczący

Wirciak Małgorzata – członek

Jędrzejczak Barbara – członek

 

 

$  3

 

Komisję likwidacyjną powołuje się w składzie:

Jan Urbaniak        - przewodniczący

Krzysztof Suchecki  - członek

 

 

$  4

 

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

 

 

 

I.               Inwentaryzacja polega na:

-          sporządzeniu spisów z natury tzn. ustaleniu stanu ilościowego na arkuszach inwentaryzacyjnych,

-          wycenie rzeczowych składników majątkowych,

-          ustaleniu, wyjaśnieniu różnic pomiędzy rzeczywistym stanem składników majątkowych, a stanem wynikającym z ksiąg jednostek.

 

 

II. Spisy z natury muszą być dokonane na arkuszach spisowych ostemplowanych i ponumerowanych. Arkusze te od momentu ponumerowania, ostemplowania oraz zaewidencjonowania traktuje się jako druki ścisłego zarachowania. Arkusze spisowe pobiera się w księgowości MGZO w Drezdenku. Pobiera je przewodniczący zespołu spisowego przed rozpoczęciem inwentaryzacji.

Niewykorzystane arkusze spisowe przewodniczący zespołu zwraca do księgowości.

 

III. Przed rozpoczęciem spisu z natury osoba odpowiedzialna za księgozbiór powinna złożyć pisemne oświadczenie stwierdzające, że wszystkie przychody i rozchody inwentaryzowanych składników zostały ujęte w ewidencji ilościowej i wartościowej oraz przekazane do działu księgowości.

 

IV. Wpisywanie danych na arkuszach spisu przeprowadza się atramentem lub długopisem bezpośrednio w czasie dokonania spisu. Omyłkowe spisy należy przekreślić tak, aby można było przeczytać poprzednią treść. Poprawki muszą być podpisane przez członka Komisji Inwentaryzacyjnej, który dokonał spisu i osobę odpowiedzialną materialnie.

 

V. Przy wpisywaniu majątku do arkusza spisowego należy stosować nomenklaturę oraz jednostki miary takie, w jakiej środki te są ujmowane w księgowości.

 

VI. Po zakończeniu pracy inwentaryzacyjnej i ustaleniu różnic przewodniczący zespołu spisowego sporządza pisemne sprawozdanie o przebiegu spisu i wynikach oraz przedkłada te sprawozdania wraz z dokumentacją przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej.

Sprawozdanie Komisji winno zawierać:

- wniosek w sprawie likwidacji materiałów,

- wykazanie stwierdzonych niedoborów i nadwyżek z podaniem przyczyn ich powstania,

- wniosek w sprawie odpisania niedoborów i nadwyżek.