Z A R Z Ą D Z E N I E nr 4/2006
Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku z dnia 30 sierpnia 2006r. w sprawie przeprowadzenia inwentaryzacji zdawczo-odbiorczej z natury środków trwałych, sprzętu, księgozbioru, materiałów, druków ścisłego zarachowania w Szkole Podstawowej w Trzebiczu.
Na podstawie Ustawy z dnia 29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U.nr 76 poz. 694 z 2002r.z późniejszymi zmianami; ostatnia zmiana Dz. U. z 2005r. Nr 10, poz. 66), Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020 z dnia 09 sierpnia 2006r.)
z a r z ą d z a m
$ 1
przeprowadzenie inwentaryzacji wg stanu na dzień 31 sierpnia 2006r. Zespoły spisowe przystąpią do pracy dnia 31 sierpnia 2006r. Rozliczenie inwentury winno nastąpić w terminie do 20 września 2006r. Rozliczenie inwentury należy dokonać w księgowości Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku.
$ 2
Komisję inwentaryzacyjną powołuje się w składzie:
Pęcherzewski Tadeusz – przewodniczący
Wirciak Małgorzata – członek
Jędrzejczak Barbara – członek
$ 3
Komisję likwidacyjną powołuje się w składzie:
Jan Urbaniak - przewodniczący
Krzysztof Suchecki - członek
$ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
I. Inwentaryzacja polega na:
- sporządzeniu spisów z natury tzn. ustaleniu stanu ilościowego na arkuszach inwentaryzacyjnych,
- wycenie rzeczowych składników majątkowych,
- ustaleniu, wyjaśnieniu różnic pomiędzy rzeczywistym stanem składników majątkowych, a stanem wynikającym z ksiąg jednostek.
II. Spisy z natury muszą być dokonane na arkuszach spisowych ostemplowanych i ponumerowanych. Arkusze te od momentu ponumerowania, ostemplowania oraz zaewidencjonowania traktuje się jako druki ścisłego zarachowania. Arkusze spisowe pobiera się w księgowości MGZO w Drezdenku. Pobiera je przewodniczący zespołu spisowego przed rozpoczęciem inwentaryzacji.
Niewykorzystane arkusze spisowe przewodniczący zespołu zwraca do księgowości.
III. Przed rozpoczęciem spisu z natury osoba odpowiedzialna za księgozbiór powinna złożyć pisemne oświadczenie stwierdzające, że wszystkie przychody i rozchody inwentaryzowanych składników zostały ujęte w ewidencji ilościowej i wartościowej oraz przekazane do działu księgowości.
IV. Wpisywanie danych na arkuszach spisu przeprowadza się atramentem lub długopisem bezpośrednio w czasie dokonania spisu. Omyłkowe spisy należy przekreślić tak, aby można było przeczytać poprzednią treść. Poprawki muszą być podpisane przez członka Komisji Inwentaryzacyjnej, który dokonał spisu i osobę odpowiedzialną materialnie.
V. Przy wpisywaniu majątku do arkusza spisowego należy stosować nomenklaturę oraz jednostki miary takie, w jakiej środki te są ujmowane w księgowości.
VI. Po zakończeniu pracy inwentaryzacyjnej i ustaleniu różnic przewodniczący zespołu spisowego sporządza pisemne sprawozdanie o przebiegu spisu i wynikach oraz przedkłada te sprawozdania wraz z dokumentacją przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej.
Sprawozdanie Komisji winno zawierać:
- wniosek w sprawie likwidacji materiałów,
- wykazanie stwierdzonych niedoborów i nadwyżek z podaniem przyczyn ich powstania,
- wniosek w sprawie odpisania niedoborów i nadwyżek.