Z A R Z Ą D Z E N I E nr 11/2006
Dyrektora Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku z dnia 11 grudnia 2006r. w sprawie
przeprowadzenia rocznej
inwentaryzacji z natury materiałów, środków żywności, opału,
druków ścisłego zarachowania, gotówki w kasie MGZO, szkołach, przedszkolu na
terenie miasta i gminy Drezdenko.
Na podstawie Ustawy z dnia
29 września 1994r. o rachunkowości (Dz.U.nr
76 poz. 694 z 2002r.z późniejszymi zmianami; ostatnia zmiana Dz. U. z 2006r. Nr 157, poz. 1119), Rozporządzenia Ministra
Finansów z dnia 28 lipca 2006r. w sprawie szczególnych zasad rachunkowości oraz
planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego
oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020
z dnia 09 sierpnia 2006r.)
z a
r
z ą d
z a m
$ 1
przeprowadzenie inwentaryzacji wg stanu na dzień 31 grudnia 2006r. Zespoły
spisowe przystąpią do pracy dnia 31
grudnia 2006r. Rozliczenie inwentury winno nastąpić w terminie do 10 stycznia 2007r. Rozliczenie inwentury należy
dokonać w księgowości Miejsko-Gminnego Zespołu Oświaty w Drezdenku.
$ 2
Komisję inwentaryzacyjną powołuje się w składzie:
Ambroziak Kazimiera – przewodniczący
Broka Bogdan – członek
$ 3
Komisję likwidacyjną powołuje się w składzie:
Jan Urbaniak
- przewodniczący
Krzysztof Suchecki
- członek
§ 4
W skład zespołu spisowego powołuje się przewodniczącego oraz członków według załącznika nr 1
$ 4
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
I.
Inwentaryzacja polega na:
-
sporządzeniu spisów z natury tzn. ustaleniu stanu ilościowego na arkuszach
inwentaryzacyjnych,
-
wycenie rzeczowych składników majątkowych,
-
ustaleniu, wyjaśnieniu różnic pomiędzy rzeczywistym stanem
składników majątkowych, a stanem wynikającym z ksiąg jednostek.
II. Spisy z natury muszą być dokonane na arkuszach spisowych
ostemplowanych i ponumerowanych. Arkusze te od momentu ponumerowania,
ostemplowania oraz zaewidencjonowania traktuje
się jako druki ścisłego zarachowania. Arkusze spisowe pobiera się w księgowości
MGZO w Drezdenku. Pobiera je przewodniczący zespołu spisowego przed
rozpoczęciem inwentaryzacji.
Niewykorzystane arkusze spisowe przewodniczący zespołu
zwraca do księgowości.
III. Przed rozpoczęciem spisu z natury osoba odpowiedzialna
za księgozbiór powinna złożyć pisemne oświadczenie stwierdzające, że wszystkie
przychody i rozchody inwentaryzowanych składników zostały ujęte w ewidencji
ilościowej i wartościowej oraz przekazane do działu księgowości.
IV. Wpisywanie danych na arkuszach spisu przeprowadza się
atramentem lub długopisem bezpośrednio w czasie dokonania spisu. Omyłkowe spisy
należy przekreślić tak, aby można było przeczytać poprzednią treść. Poprawki
muszą być podpisane przez członka Komisji Inwentaryzacyjnej, który dokonał
spisu i osobę odpowiedzialną materialnie.
V. Przy wpisywaniu majątku do arkusza spisowego należy
stosować nomenklaturę oraz jednostki miary takie, w jakiej środki te są
ujmowane w księgowości.
VI. Po zakończeniu pracy inwentaryzacyjnej i ustaleniu
różnic przewodniczący zespołu spisowego sporządza pisemne sprawozdanie o
przebiegu spisu i wynikach oraz przedkłada te sprawozdania wraz z dokumentacją
przewodniczącemu komisji inwentaryzacyjnej.
Sprawozdanie
Komisji winno zawierać:
- wniosek w sprawie likwidacji materiałów,
- wykazanie stwierdzonych niedoborów i nadwyżek z podaniem przyczyn ich powstania,